Switch to: References

Add citations

You must login to add citations.
  1. Plotinus and the Presocratics: A Philosophical Study of Presocratic Influences in Plotinus' Enneads.Giannis Stamatellos - 2007 - State University of New York Press.
    The first book-length philosophical study on the Presocratic influences in Plotinus’ Enneads.
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   7 citations  
  • Plotinus and the Presocratics: A Philosophical Study of Presocratic Influences in Plotinus' Enneads.Giannis Stamatellos - 2008 - State University of New York Press.
    _The first book-length philosophical study on the Presocratic influences in Plotinus’ Enneads._.
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  • La filosofía de Plotino. Una metafísica de la imagen.María Hermoso - 2014 - Anales Del Seminario de Historia de la Filosofía 31 (1):11-27.
    el presente artículo llevará a cabo un análisis de la naturaleza y la función de la imagen en la Filosofía de Plotino, bajo una perspectiva ontológica y bajo una perspectiva epistemológica. Ambas perspectivas constituirán dos vertientes inseparables de este acercamiento al carácter de la imagen en la obra de este pensador neoplatónico. La imagen, antes que como representación, como doble de una realidad “más real”, es comprendida como manifestación, como expresión, como hermenéutica de una potencia creadora que la constituye en (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation