Results for 'Socarrás Sánchez'

1000+ found
Order:
  1.  8
    Family participation in the strengthening of values in Higher Education.Mercedes Bartutis Romero & Socarrás Sánchez - 2014 - Humanidades Médicas 14 (2):442-457.
    Se reflexiona acerca de los desafíos de la Educación Superior en Cuba a partir de los cambios ocurridos en la sociedad desde la década del 90, así como el reclamo de elevar la calidad de la formación integral de los profesionales como una de las prioridades de este Ministerio. Se destaca el papel que desempeña el proceso de educación en valores mediante la integración del trabajo educativo de todos los factores involucrados y el imperativo de buscar vías que permitan la (...)
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  2.  19
    Estrategia metodológica para capacitar al tutor de la Vanguardia Mario Muñoz. Una experiencia camagüeyana.Ismet Batista Hernández, Sonia Socarrás Sánchez & Alberto Bujardón Mendoza - 2012 - Humanidades Médicas 12 (2):317-336.
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  3.  8
    Human praxis-oriented literary appreciation in the educational context of a medical university.Yunexis Teresa Nobalbo Aguilera, Sonia Reina Socarrás Sánchez & Isis Angélica Pernas Álvarez - 2017 - Humanidades Médicas 17 (1):66-85.
    La lectura de obras literarias constituye una herramienta para contribuir al desarrollo cognoscitivo, valorativo y empático del estudiante, así como a la aprehensión y transformación de la realidad. Por lo que el objetivo consistió en valorar la importancia de los talleres de apreciación literaria como contribución a la praxis humana en la Educación Médica mediante el criterio de especialistas. Reading literary works is a tool to contribute to students' cognitive, assessable and empathetic development as well as to capture and transform (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  4.  12
    The role of literary analysis in the socio-humanistic education of Medicine students.Yunexis Teresa Nobalbo Aguilera, Sonia Reina Socarrás Sánchez, Isis Angélica Pernas Álvarez & José Emilio Hernández Sánchez - 2015 - Humanidades Médicas 15 (3):486-510.
    Las universidades de Ciencias Médicas tienen el reto de graduar un profesional que posea una amplia cultura general integral. El diagnóstico y caracterización del estado actual de la formación socio-humanista de los estudiantes que ingresan a la Casa de Altos Estudios reveló las insuficiencias que existen, por lo cual el objetivo consistió en la elaboración de un sistema de talleres de apreciación literaria para la formación socio-humanista de los estudiantes de Medicina de primer año de la Universidad de Ciencias Médicas (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  5.  8
    Estrategia para capacitar en el trabajo educativo a los profesores guías de la universidad médica camagüeyana.Sonia Socarrás Sánchez - 2010 - Humanidades Médicas 10 (2):0-0.
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  6. El perfeccionamiento del Trabajo Educativo en la Universidad Cubana: Un reto actual.S. Socarrás Sánchez - 2011 - Humanidades Médicas 11 (2).
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  7. El Profesor Guía: máximo orientador del trabajo educativo en la Educación Médica Superior Cubana.Sonia Socarrás Sánchez, Martha Díaz Flores & Antonio Sáez Palmero - 2012 - Humanidades Médicas 12 (3):427-446.
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  8.  9
    Guide professor: the greatest counselor for the educative work in the Cuban Medical High Education.Sonia Socarrás Sánchez, Martha Díaz Flores & Antonio Sáez Palmero - 2012 - Humanidades Médicas 12 (3):427-446.
    El Profesor Guía en la universidad cubana y en particular en la educación médica superior desempeña un rol fundamental en el proceso de formación integral del futuro profesional. Para lograr este propósito debe cumplir con sus direcciones de trabajo y funciones, las cuales se abordan en este artículo. Se incorporan nuevas categorías como es la definición de la labor educativa de los profesores guías de la carrera de Medicina, la redefinición de Profesor Guía y se proponen nuevas funciones que debe (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  9.  8
    Historical development of the educational work experience in Higher Medical Education in Cuba.Sonia Socarrás Sánchez & Díaz Flores - 2014 - Humanidades Médicas 14 (1):160-183.
    El artículo ofrece una reflexión epistemológica sobre el trabajo educativo en la Universidad cubana, a partir de la sistematización de aspectos teóricos abordados por diferentes autores. Se presenta un estudio lógico e histórico apoyado en la selección de materiales, documentos, resoluciones, programas que rigen la política educacional del país, con el objetivo de reflexionar sobre las experiencias del trabajo educativo en la Educación Médica Superior en Cuba. The article provides an epistemological reflection on the educational work in the Cuban University (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  10.  14
    Interactive methodological workshops for Medicine guide teachers training.Sonia Socarrás Sánchez, Martha Díaz Flores & Antonio Sáez Palmero - 2013 - Humanidades Médicas 13 (1):193-223.
    Se realizó una estrategia para el perfeccionamiento del trabajo educativo en la Universidad de Ciencias Médicas de Camagüey y elevar la preparación científico-pedagógica de los profesores guías de la carrera de Medicina. En el trabajo se presenta como una de sus acciones la realización de talleres metodológicos interactivos, sus funciones y la metodología elaborada para su implementación. Se constató que la preparación y la experiencia de estos profesores es insuficiente para asumir la labor educativa, asimismo, se confirmó la necesidad de (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  11.  7
    Ideas pedagógicas martianas y su vigencia en el sistema educacional cubano.Sonia Socarrás Sánchez & Susana Socarrás Sánchez - 2010 - Humanidades Médicas 10 (3):1-15.
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  12.  8
    La superación política ideológica un reto de la enseñanza médica.Sonia Socarrás Sánchez, Aracelis Peña Guzmán, María Caballero Perpiñán & Susana Socarrás Sánchéz - 2003 - Humanidades Médicas 3 (3):0-0.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  13.  8
    Manual del profesor guía para el perfeccionamiento del trabajo educativo.Sonia Socarrás Sánchez - 2011 - Humanidades Médicas 11 (2):345-359.
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  14.  14
    Martí y los conocimientos médicos.Sonia Socarrás Sánchez & Graciela López-Chávez Martínez - 2006 - Humanidades Médicas 6 (3):0-0.
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  15.  6
    Perfeccionamiento del trabajo educativo del profesor guía en la universidad médica.Sonia Socarrás Sánchez - 2011 - Humanidades Médicas 11 (2):320-344.
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  16.  7
    The axiological problematic in José Martí's letters.Sonia Socarrás Sánchez - 2007 - Humanidades Médicas 7 (3).
    Se realizó una revisión de fuentes bibliográficas donde aparece una recopilación de fragmentos extraídos de las cartas martianas, conjuntamente con el análisis de los valores presentes en los mismos. Se realizó en el Instituto Superior de Ciencias Médicas de Camagüey, en los meses comprendidos entre julio y agosto de 2007. La escasa divulgación de la problemática axiológica analizada por Martí a través de su correspondencia fue lo que motivó la realización del trabajo. Su objetivo es analizar los valores presentes en (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  17.  7
    Talleres metodológicos interactivos para la preparación de los profesores guías de la carrera de Medicina.Sonia Socarrás Sánchez, Martha Díaz Flores & Antonio Sáez Palmero - 2013 - Humanidades Médicas 13 (1):193-223.
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  18.  8
    Una puerta abierta a la profesionalidad pedagógica.Sonia Socarrás Sánchez & Graciela López-Chávez Martínez - 2006 - Humanidades Médicas 6 (1):0-0.
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  19.  9
    Impact of an anti-smoking educational strategy on Medical Sciences Dormitory in Camaguey.Varona Delmonte Mayelín, Pernas Álvarez Isis Angélica, Socarrás Sánchez Sonia & Duret Guzmán Yunier - 2017 - Humanidades Médicas 17 (1):143-170.
    Se diseñó una estrategia educativa antitabáquica en la Residencia Estudiantil de Ciencias Médicas en Camagüey que fue valorada por criterio de especialistas y actualmente se encuentra en fase de implementación. En el artículo se evalúa su impacto. La misma se caracteriza por ser sistémica, dinámica, flexible, factible, participativa y dinamizadora de la esfera afectiva. Se ha empleado en la impartición de posgrado, capacitaciones a profesores guías e instructoras educativas; ha contribuido a incrementar los conocimientos en el orden teórico, metodológico, educativo (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  20.  13
    Educational work workshops system for the Medicine degree guiding teacher training.Silvia de la Caridad Rodríguez Selpa, Sonia Socarrás Sánchez, Alberto Bujardón Mendoza & Norma Iglesias Morell - 2017 - Humanidades Médicas 17 (1):171-188.
    Se presentan los resultados obtenidos en la tesis de maestría Sistema de talleres de trabajo educativo para la capacitación del profesor guía de Medicina en Nuevitas con el objetivo de demostrar el impacto a partir de su implementación en la brigada estudiantil. Se exponen las definiciones elaboradas y las contextualizaciones. Se concluye que el sistema contribuyó al adecuado desempeño del profesor guía y al desarrollo del modo de actuación de los estudiantes. La rapidez y la calidad que implicó en la (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  21.  11
    System of workshops with collaborative techniques for the reinforcement of the students’ self-direction.Silvia de la Caridad Rodríguez Selpa, Sonia Socarrás Sánchez, Alberto Bujardón Mendoza & Norma Iglesias Morell - 2015 - Humanidades Médicas 15 (3):511-530.
    Se presenta un artículo con el objetivo de elaborar un sistema de talleres con la utilización de técnicas participativas para la autodirección estudiantil en la universidad médica, tema de gran relevancia en el desempeño del modelo del profesional. Este sistema contiene un conjunto de orientaciones teórico-metodológicas y herramientas de trabajo para ser implementadas por los estudiantes en la brigada, las cuales propician el fortalecimiento de su autodirección en analogía con el modelo del profesional. An article is presented with the objective (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  22.  5
    Winning with mētis: embodied virtues in sport practice, from Odysseus to Maradona.Raúl Sánchez-García, Massimiliano L. Lorenzo Cappuccio & Jesús Ilundáin-Agurruza - forthcoming - Sport, Ethics and Philosophy:1-19.
    The Greek word mētis (μῆτις) traditionally refers to a particular form of wily intelligence associated with the arts of deception (dolos) and the knowledge of tricks (kerdē), subterfuges, and traps. Mētis evokes innovative and ground-breaking solutions, based on the capability to understand, anticipate, and possibly violate the others’ expectations. Most importantly, mētis presupposes practical wisdom, or prudence (phrόnesis), a dispositional quality that underpins all the virtues that deserve to be cultivated by sportspersons and that is pivotal to perfect sportspersons’ moral (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  23.  3
    Fundamentos matemáticos de la lógica formal.Miguel Sánchez-Mazas - 1963 - [Caracas]: Universidad Central de Venezuela.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  24.  2
    Pensamiento y verdad.Juan Francisco Sánchez - 1957 - Ciudad Trujillo,: Imp. Arte y Cine.
  25.  8
    Der Begriff der Zweckmäßigkeit in Kants Philosophie als kritisch-immanente Transformation des leibnizschen Prinzips der Harmonie.Manuel Sánchez-Rodríguez - 2019 - In Paula Órdenes & Anna Pickhan (eds.), Teleologische Reflexion in Kants Philosophie. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden. pp. 191-212.
    In seiner Auseinandersetzung mit Eberhard behauptet Kant, Kritizismus sei die eigentliche Apologie von Leibniz. Diese Äußerung darf nicht einfach als sarkastisch abgetan werden. Kant kann dies insofern ernsthaft denken und behaupten, da für ihn die Transzendentalphilosophie die wesentliche philosophische Bedeutung des leibnizschen Gedankens aufhebt, liegt doch schon in Leibniz ein kritizistischer Kern, welcher wiedergewonnen werden kann. Man sieht hier nur einen Aspekt dieser historischen Transformation von Leibniz im kantischen Gedanken, und zwar: die explizite Behauptung Kants, das Konzept der prästabilierten Harmonie (...)
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   2 citations  
  26.  1
    Breves lecciones de lógica y teoría del conocimiento o gnoseología.Ricardo A. Sánchez - 1959 - Quito,: Editorial Casa de la Cultura Ecuatoriana.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  27.  5
    Freire, una pedagogía para el adulto.Sebastián Sánchez - 1973 - [Madrid: distribuidor exclusivo] ZYX.
  28. Reimagining the canon through the lens of Mexican philosophy.Robert Eli Sanchez Jr - 2023 - In Sandra Lapointe & Erich H. Reck (eds.), Historiography and the Formation of Philosophical Canons. New York, NY: Routledge.
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  29. Best Practices.Inmaculada Arnedillo-Sánchez, Marco Arrigo, Freida Crehan, Paola Dal Grande, Onofrio Di Giuseppe, Robert Farrow, Giovanni Fulantelli, Andras Gabor, Manuel Gentile, Gabor Kismihok & Others - 2010 - .
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  30.  4
    What does interbehaviorism have to contribute in the educational field?Ulises Delgado-Sánchez - forthcoming - Revista de Filosofía y Cotidianidad.
    The purpose of this paper is to discuss some of the applications of the interbehavioral model to the system of educational psychology. Some of its foundations are exposed, its application as a logic of theoretical construction, culminating with some characteristics of its technological application, in continuity with the theory of behavior, in the science of psychology. The technological model of didactic discourse is rescued, and its current and potential contributions in the educational field are valued. It is concluded that there (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  31.  7
    Cartografía del crepúsculo: indagaciones filosóficas desde el vórtice del tiempo.Fabio Anselmo Sánchez - 2018 - Lima, Perú: Caja Negra.
    En el vórtice del tiempo -- La digestión del conocimiento -- De la noble virtud -- Retrodicción del futuro -- Taki Onqoy -- Guernica -- Máximas e interludios -- De retorno al crepúsculo -- Bitácora.
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  32.  20
    Is Lucid Dreamless Sleep Really Lucid?Adriana Alcaraz-Sánchez - 2024 - Review of Philosophy and Psychology 15 (1):1-27.
    Recently, the construct ‘lucid dreamless sleep’ has been proposed to explain the state of ‘clear light’ described by Tibetan Buddhist traditions, a special state of consciousness during deep sleep in which we’re told to be able to recognise the nature or essence of our mind (Padmasambhava & Gyatrul 2008; Ponlop 2006; Wangyal 1998). To explain the sort of awareness experienced during this state, some authors have appealed to the sort of lucidity acquired during lucid dreaming and suggested a link between (...)
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  33.  8
    Blooming in the ruins: how Mexican philosophy can guide us toward the good life.Carlos Alberto Sánchez - 2024 - New York, NY: Oxford University Press.
    This book introduces readers to central concepts and ideas in Mexican philosophy. Couched in stories and anecdotes from the author's life, the book offers these concepts and ideas as orientations, recommendations, or exhortation for navigating today's world. The structure and the style of the book aims at making these accessible to both specialists and non-specialist or anyone who may have had some experience with contemporary forms of marginalization, alienation, objectification, or any of the various forms of dread and accidentality familiar (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  34. Corrupción política: Repensando un mal social.Vladimir Junior Sosa Sanchez (ed.) - 2021 - Lima: Miguel Polo Santillán.
    Una pandemia ha golpeado a millones de familias en el mundo. Este problema global parecía que cuestionaba todas nuestras formas de vida. No obstante, los malos hábitos y las viejas estructuras corruptas comenzaron a aprovecharse de esta situación. Y la corrupción volvió a la escena, en la sobrevaloración de medicamentos o equipos médicos, en la mala repartición de víveres o de dinero, en el cobro de dinero por ingreso a una unidad de cuidado intensivo, aprovecharse de su posición política para (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  35.  5
    Hacerse cargo. Reflexiones acerca de la memoria, el juicio y el perdón.María Teresa Muñoz Sánchez - 2024 - Tópicos: Revista de Filosofía 69:421-445.
    Este artículo está motivado por el problema de la responsabilidad colectiva frente a las acciones cometidas por nuestros antepasados y por la pregunta acerca de la legitimidad de las demandas de perdón. Acudiendo al universo conceptual heredado de Hannah Arendt, en este texto se aboga por el ejercicio de la capacidad de juicio como detonante tanto de la demanda de perdón como de la responsabilidad colectiva. El perdón se presenta así no solo como una categoría moral sino fundamentalmente política, imprescindible (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  36.  24
    Decreased Corticospinal Excitability after the Illusion of Missing Part of the Arm.Konstantina Kilteni, Jennifer Grau-Sánchez, Misericordia Veciana De Las Heras, Antoni Rodríguez-Fornells & Mel Slater - 2016 - Frontiers in Human Neuroscience 10:178578.
    Previous studies on body ownership illusions have shown that under certain multimodal conditions, healthy people can experience artificial body-parts as if they were part of their own body, with direct physiological consequences for the real limb that gets ‘substituted’. In this study we wanted to assess (a) whether healthy people can experience ‘missing’ a body-part through illusory ownership of an amputated virtual body, and (b) whether this would cause corticospinal excitability changes in muscles associated with the ‘missing’ body-part. Forty right-handed (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   3 citations  
  37.  13
    Neoliberal Techniques of Social Suffering: Political Resistance and Critical Theory from Latin America and Spain.Laura Quintana & Nuria Sánchez Madrid (eds.) - 2023 - Lexington Books.
    Neoliberal Techniques of Social Suffering: Political Resistance and Critical Theory from Latin America and Spain is the result of the critical and political commitment of various Latin American and Spanish philosophers who share a critical approach to the global “stealth revolution” in recent decades, where neoliberalism has forced the well-being and reproduction of life to adapt to a system devastating for both humans and non-humans. The authors voice the shared concern of contemporary Spanish and Latin American societies to build new (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  38.  7
    antropología del deporte en la universidad española: Situación actual y perspectivas de futuro.Mario Jordi-Sánchez - 2023 - Human Review. International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades 19 (5):1-10.
    En el presente texto se trazan algunas directrices sobre la situación de la antropología del deporte en los estudios universitarios ofertados en España. Para ello se realiza un análisis de los planes de estudio en grado y postgrado en universidades públicas y privadas. Como principales resultados, se resaltan algunos lineamientos que explican la situación actual de este campo y algunas de sus principales consecuencias. Finalmente, se señalan las aportaciones más sustanciales que esta disciplina puede realizar al conocimiento de los basamentos (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  39.  2
    Nociones generales y contexto histórico del derecho penal colombiano. Estudio de las codificaciones penales de 1890 hasta el 2000.Cristian David Ibarra Sánchez & Ángel Emiro Páez Moreno - 2023 - Res Pública. Revista de Historia de Las Ideas Políticas 26 (3):205-215.
    El presente trabajo de investigación tiene como objeto el estudio de la legislación penal en la República de Colombia desde 1890 hasta la actualidad con la ley 599 de 2000, este último conocido como el vigente Código Penal. Lo anterior, conforme a la siguiente pregunta problémica ¿se ha dado un desarrollo oportuno de la legislación penal colombiana que otorgue soluciones fehacientes a las necesidades de una política criminal sólida desde sus inicios hasta la actualidad? Con ello, se pretende analizar las (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  40. Paris, Carlos: "ciencia, Conocimiento, Ser".D. Díaz Sánchez & Staff - 1958 - Revista de Filosofía (Madrid) 17 (64):93.
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  41. Nothingness is all what there is: an exploration of objectless awareness during sleep.Adriana Alcaraz-Sanchez, Ema Demsar, Teresa Campillo-Ferrer & Gabriela Torres-Plata - forthcoming - Frontiers in Psychology.
    Recent years have seen a heightened focus on the study of minimal forms of awareness during sleep to advance the study of consciousness and understand what makes a state conscious. This focus draws on an increased interest in anecdotical descriptions made by classic Indian philosophical traditions about unusual forms of awareness during sleep. For instance, in the so-called state of witnessing-sleep or luminosity sleep, one is said to reach a state that goes beyond ordinary dreaming and abide in a state (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  42.  8
    Las voces del choga: disonancias y consonancias acerca de una enfermedad popular.Alvar Jones Sánchez - 2016 - Endoxa 37:299.
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  43.  57
    Integrating character in management: virtues, character strengths, and competencies.Rafael Morales-Sánchez & Carmen Cabello-Medina - 2015 - Business Ethics: A European Review 24 (S2):156-174.
    In recent years, character traits in general and virtue-related concepts in particular have been of considerable interest to philosophers, psychological researchers, and practitioners in the business ethics field. Three approaches to character traits can be used to incorporate ethics into organizations: virtues, character strengths, and competencies. The aim of this article is to clarify the concept of character traits, or virtues, and provide a unified operational version of it for incorporation into management. To this end, we first discuss the analogy (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   19 citations  
  44.  24
    Revaluing Leisure in Philosophy and Education.Givanni M. Ildefonso-Sanchez - 2019 - Studies in Philosophy and Education 38 (2):163-176.
    This paper shows that philosophy and contemplation are integral parts of leisure and of a fully conscious educative experience. Through examination of the concepts of philosophy, the philosopher, and contemplation, it will be proposed that leisure is a necessary condition for philosophy and for education. To conceptually bring together philosophy and education with leisure, the act of teaching as “an overflow of contemplation,” following Yves Simon’s definition, will be considered. Supporting the philosophical view of education as constituting an inward transformation (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   2 citations  
  45.  23
    Awareness in the void: a micro-phenomenological exploration of conscious dreamless sleep.Adriana Alcaraz-Sanchez - 2023 - Phenomenology and the Cognitive Sciences 22 (4):867-905.
    This paper presents a pilot study that explores instances of objectless awareness during sleep: conscious experiences had during sleep that prima facie lack an object of awareness. This state of objectless awareness during sleep has been widely described by Indian contemplative traditions and has been characterised as a state of consciousness-as-such; while in it, there is nothing to be aware of, one is _merely_ conscious (cf. Evans-Wentz, 1960 ; Fremantle, 2001 ; Ponlop, 2006 ). While this phenomenon has received different (...)
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   2 citations  
  46. Naturalness by law.Verónica Gómez Sánchez - 2023 - Noûs 57 (1):100-127.
    The intuitive distinction between natural and unnatural properties (e.g., green vs. grue) informs our theorizing not only in fundamental physics, but also in non-fundamental domains. This paper develops a reductive account of this broad notion of naturalness that covers non-fundamental properties: for a property to be natural, I propose, is for it to figure in a law of nature. After motivating the account, I defend it from a potential circularity charge. I argue that a suitably broad notion of lawhood can (...)
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   3 citations  
  47.  27
    Caracterización del proceso de evaluación del aprendizaje del contenido estadístico en la carrera de Medicina.Arnaldo Espindola Artola, José Manuel Ruiz Socarrás, Olga Lidia Pérez González, Gladys María Díaz García & Raudel López Benítez - 2013 - Humanidades Médicas 13 (1):177-192.
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  48.  29
    Characterization of the process of evaluation of the learning of statistical content in medicine.Arnaldo Espindola Artola, José Manuel Ruiz Socarrás, Olga Lidia Pérez González, Gladys María Díaz García & Raudel López Benítez - 2013 - Humanidades Médicas 13 (1):177-192.
    Este trabajo tiene como objetivo caracterizar el proceso de evaluación del aprendizaje del contenido estadístico en la carrera de Medicina. Los resultados obtenidos evidencian que el nivel de asimilación alcanzado por los estudiantes en muchas ocasiones es el reproductivo, lo que refleja la necesidad de seguir profundizando en los estudios de esta problemática. Issues related to the learning evaluation have been present throughout the teaching learning process history. The following research aims at characterizing the learning process of evaluation of the (...)
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  49.  10
    La filosofía antigua y medieval en F. de Villalpando y el desarrollo de la historiografía filosófica.Germán Zamora Sánchez - 1984 - Cuadernos Salmantinos de Filosofía 11:497-506.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  50.  17
    Ética, justicia e ideología en el desarrollo.Carlos Zorro Sánchez - 2009 - Polis: Revista Latinoamericana 23.
    Nos hemos acostumbrado a considerar como normales una serie de situaciones de injusticia extrema que son fuente de miseria y esterilización de las posibilidades humanas de vastos sectores de la población mundial. El presente artículo trata de mostrar que tales situaciones no resultan de la violación de principios éticos fundamentales por parte de algunos individuos u organizaciones aisladas, sino, justamente, de la aplicación de los criterios éticos que prevalecen hoy en la práctica económica y política. La vigencia de éstos se (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
1 — 50 / 1000