Order:
  1.  5
    International Development and Human Aid: Principles, Norms and Institutions for the Global Sphere.Paulo Barcelos & Gabriele De Angelis (eds.) - 2016 - Edinburgh University Press.
    These 8 essays mirror and expand the complexity of contemporary discussions on cosmopolitanism and global justice, focusing on a normative study of the global institutional order with suggestions of direct ways to reform it. They assess schemes of worldwide distributive justice and the mechanisms required to discharge the global duties that the theories establish.
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  2.  9
    O “olho do tempo”.Paulo Barcelos - 2006 - Cultura:311-329.
    O presente artigo, tendo por referência principal o Teses Sobre a Filosofia da História, procura abordar o método benjaminiano de restauração anamnésica do passado. Benjamin parte de uma recusa do historicismo positivista, pautado por uma desqualificação do passado e por um emudecimento do que nele permanece irresoluto.Pretere-o em favor de um modelo de resgate das ruínas da história e de invocação dos esquecidos para o campo do presente, recuperados através de uma dialéctica rememorativa entre o agora e o que o (...)
    Direct download (4 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark