Results for 'Miguel Martinez-Miguelez'

1000+ found
Order:
  1.  49
    Conocimiento científico general y conocimiento ordinario.Miguel Martínez Miguélez - 2006 - Cinta de Moebio 27:1-10.
    This article describes the nature and it opposes characteristics and application of the classic scientific knowledge and the ordinary knowledge. Therefore, it makes emphasis on the epistemic approach to each one, on the mental sensibility that requires their reception, on the local and social enviro..
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  2.  9
    Conceptualización de la transdisciplinariedad.Miguel Martínez Miguélez - 2007 - Polis 16.
    Dado que la vida personal, social e institucional, en el mundo actual, se ha vuelto cada vez más compleja en todas sus dimensiones, y que para comprenderla se requieren nuevos conceptos, entre los cuales se destaca el de “transdisciplinariedad”, el presente artículo trata de acercarse al contenido de este concepto a través de varios pasos y por una graduación creciente de dificultad, pasando de los más simples a los más complejos: dificultad de la conceptualización, el problema epistémico, el paradigma sistémico, (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  3.  48
    Dimensiones Básicas de un Desarrollo Humano Integral.Miguel Martínez Miguélez - 2009 - Polis: Revista Latinoamericana 23.
    El ser humano es un suprasistema altamente complejo, pero más o menos integrado. El nivel de integración armónica determina el grado de desarrollo y madurez de su personalidad. Todo esto impone a la educación una tarea o misión sumamente ardua y difícil, en la cual frecuentemente fracasan muchos educadores y otros profesionales que trabajan en el desarrollo humano. La superación de dichas dificultades estriba en un conocimiento teórico-práctico de los diferentes niveles de las áreas a desarrollar en las profesiones de (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  4.  14
    El proceso de nuestro conocer postula un nuevo paradigma epistémico.Miguel Martínez Miguélez - 2004 - Polis 8.
    El artículo aborda planteamientos que llegan a postular que la ciencia ha de rehacerse de nuevo, lo que se inscribe en un postulado mayor de que la edad moderna ha terminado y que estamos atravesando un período de transición. Así, no estaríamos solamente ante una crisis de los fundamentos del conocimiento científico, sino también del filosófico, y, en general, ante una crisis de los fundamentos del pensamiento. Se señala que abrirse a este examen crítico podrá poner en evidencia muchos vicios (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  5.  48
    Fundamentation Epistemológica del Enfoque Centrado en la Persona.Miguel Martínez Miguélez - 2006 - Polis 15.
    La primera parte de este artículo ofrece un panorama de la Nueva Ciencia constituida durante el siglo XX. La segunda parte describe cómo el Enfoque Centrado en la Persona, de Carl Rogers, asume la Nueva Ciencia, bajo el punto de vista teórico, y la lleva a un alto nivel práctico de excelencia, primero en la terapia, luego en la educación y, más tarde, en toda relación interpersonal y social. El artículo finaliza señalando las líneas matrices de la tradición de investigación (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  6.  9
    La excelencia en la docencia universitaria de hoy.Miguel Martínez Miguélez - 2001 - Polis 1.
    El autor enfrenta el problema de la explosión de los conocimientos, y los problemas inimaginables que esto genera al no ser un proceso simplemente acumulativo, sino reformulación, corrección, refutación y hasta demostración de su falsedad. Agrega que esto plantea una interrogante muy seria sobre la solidez de la base de los conocimientos que se enseñan. Por otro lado advierte sobre la amenaza del postmodernismo radical que afirma el papel decisivo del sujeto, y donde el conocimiento es una «construcción total» de (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  7.  15
    Perspectiva epistemológica de la bioética.Miguel Martínez Miguélez - 2004 - Polis 7.
    Argumenta el autor que cada vez es más impe­riosa la nece­sidad de un cambio fundamental de para­digma científi­co, tras lo que se propone mostrar una nueva concepción de la “objetividad cien­tífi­ca”, aplicada a la Bioética. Desarrolla luego este último campo disciplinar, exponiendo sus fundamentos y aplicaciones para pasar a proponer la necesidad de un nuevo paradigma de la complejidad, a lo que subyace otra teoría de la ra­cio­nali­dad. Ésta da un carácter com­plemen­ta­rio, interdisciplinar y transdisciplinar, a las ciencias naturales y (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  8.  28
    Sobre el estatuto epistemológico de la psicología.Miguel Martínez Miguélez - 2003 - Polis 4.
    El presente artículo reflexiona primeramente sobre el modelaje inicial de la psicología siguiendo las ciencias naturales, y recorre cómo estas propias ciencias se fueron encontrando con sus límites y condiciones para su transformación. Ello ha llevado a un paradigma emergente que trae una nueva concepción de la "objetividad científica", y una también diferente teoría de la racionalidad, que nos ayuda a superar las antinomias cognoscitivas y pone de relieve el carácter complementario y no contradictorio de las ciencias experimentales y las (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  9. Martinez Barrera, J.M. Miguel de Unamuno y el protestantismo liberal alema´n.P. Miguélez del Riego - 1987 - Diálogo Filosófico 7:102-104.
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  10. LOS DESAFÍOS DE LA ÉTICA AMBIENTAL.Miguel Acosta, Pablo Martínez de Anguita & Mª Angeles Martín Rodríguez-Ovelleiro - 2004 - In ¿Qué Cultura? V Congreso Católicos y Vida Pública, tomo II. Madrid, Spain: Fundación Santa María. pp. 955-968.
    En 1968 Raquel Carson comenzaba una revolución en el pensamiento, quizá una de las de mayor peso en la actualidad. En su libro "La primavera silenciosa" acusaba del deterioro ambiental al poder ilimitado del ser humano. La creencia surgida en la modernidad de que todo lo que el hombre decidía era en sí mismo lo mejor por haber sido fruto de una voluntad libérrima, daba primacía y legitimidad absoluta a su acción sobre la naturaleza. Surgieron con gran fuerza numerosos grupos (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  11. ASPECTOS HUMANÍSTICOS DE LA ECOLOGÍA.Miguel Acosta, Pablo Martínez de Anguita & Mª Angeles Martín (eds.) - 2006 - Madrid, España: Publicep.
    Estamos siendo testigos de grandes avances tecnológicos y, a la vez, de grandes desastres naturales y sociales que nos impulsan a plantearnos cuáles son las causas últimas de la degradación natural ecológica. El abuso en el uso de los recursos tal vez pueda tener relación con el abuso en el uso de la tecnología; incluso ser causa de la gran desigualdad social en el acceso a bienes necesarios para llevar una vida digna, raíz de muchos conflictos sociales. La ecología es (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  12. Una sociedad en movilidad: nuevas fronteras. Percepciones de los actores productivos del sector de las comunicaciones móviles. Construyendo la cuarta pantalla.Juan Miguel Aguado Terrón & Inmaculada J. Martínez Martínez - 2010 - Telos: Revista de Pensamiento Sobre Tecnología y Sociedad 83:62-71.
    No categories
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  13.  39
    Debating the Americanisation of human resource management: origins, misconceptions and politics in discussing the US model.Óscar Rodríguez Ruiz & Miguel Martínez Lucio - 2012 - International Journal of Management Concepts and Philosophy 6 (4):211.
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  14. Gradualism, Bifurcation, and Fading Qualia.Miguel Ángel Sebastián & Manolo Martínez - forthcoming - Analysis.
    When reasoning about dependence relations, philosophers often rely on gradualist assumptions, according to which abrupt changes in a phenomenon of interest can only result from abrupt changes in the low-level phenomena on which it depends. These assumptions, while strictly correct if the dependence relation in question can be expressed by continuous dynamical equations, should be handled with care: very often the descriptively relevant property of a dynamical system connecting high- and low-level phenomena is not its instantaneous behavior, but its stable (...)
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  15.  23
    Ethical Behaviours in Clinical Practice Among Mexican Health Care Workers.Edith Valdez-Martínez, Pilar Lavielle, Miguel Bedolla & Allison Squires - 2008 - Nursing Ethics 15 (6):729-744.
    The objective of this study was to describe the cultural domain of ethical behaviours in clinical practice as defined by health care providers in Mexico. Structured interviews were carried out with 500 health professionals employed at the Mexican Institute of Social Security in Mexico City. The Smith Salience Index was used to evaluate the relevance of concepts gathered from the free listings of the interviewees. Cluster analysis and factor analysis facilitated construction of the conceptual categories, which the authors refer to (...)
    Direct download (4 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   2 citations  
  16.  31
    MARINAS, José-Miguel: Ética de lo inconsciente. Sobre comunidad y psicoanálisis, Biblioteca Nueva, Madrid, 2014, 270p.Miguel Ángel Martínez Quintanar - 2019 - Agora 38 (1).
    No categories
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  17.  16
    On the Relationship Between White Matter Structure and Subjective Pain. Lessons From an Acute Surgical Pain Model.Laura Torrecillas-Martínez, Andrés Catena, Francisco O'Valle, César Solano-Galvis, Miguel Padial-Molina & Pablo Galindo-Moreno - 2020 - Frontiers in Human Neuroscience 14.
    Background: Pain has been associated with structural changes of the brain. However, evidence regarding white matter changes in response to acute pain protocols is still scarce. In the present study, we assess the existence of differences in brain white matter related to pain intensity reported by patients undergoing surgical removal of a mandibular impacted third molar using diffusion tensor imaging analysis.Methods: 30 participants reported their subjective pain using a visual analog scale at three postsurgical stages: under anesthesia, in pain, and (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  18.  48
    Filosofía para Viajar en el Tiempo.Angélica María Pena-Martínez & Miguel Angel Sebastian - 2018 - Revista de la Universidad de México 834:72-78.
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  19.  43
    Attitudes of University Students Regarding Potential Conflicts in Socially Responsible Companies.Jesus Barrena-Martinez, Macarena Lopez-Fernandez, Cristina Marquez-Moreno & Pedro Miguel Romero-Fernandez - 2016 - Journal of Human Values 22 (2):125-138.
    Corporate social responsibility is increasingly viewed as a strategic management tool for companies to draw in candidates. In this arena, international responsible rankings such as ‘The Great Place to Work’, ‘Family Responsible Employer Index ’ or ‘The Best Companies for Working Mothers’ put emphasis on the value of responsible behaviours, not only for surviving in the market, but also to ‘win the war for talent’. Using a sample of Spanish University students, this research aims to analyse the process of selecting (...)
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  20.  24
    Filosofía, institución, enseñanza. Perspectivas filosóficas contemporáneas.Miguel Ángel Martínez Quintanar - 2018 - Agora 37 (1).
    En este trabajo se reflexiona sobre la propuesta de Jacques Derrida a propósito de la relación de la filosofía con su institución y enseñanza actuales. El objetivo de esta reflexión es exponer, analizar e interpretar las aporías que, según Derrida, se refieren a la escena escolar, finalidad, lugar, enseñanza, institución, magisterio, didáctica y tiempo de la filosofía. En el análisis y la interpretación se defiende que la propuesta de Derrida es compatible y puede completarse con las aportaciones de filósofos de (...)
    No categories
    Direct download (4 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  21. Las condiciones de la filosofía según Deleuze, Badiou y Derrida.Miguel Angel Martínez Quintanar - 2005 - In Angel Alvarez Gómez (ed.), Paideia. Universidade de Santiago de Compostela, Servizo de Publicacións E Intercambio Científico.
  22.  18
    RAMEY, Joshua: Deleuze hermético. Filosofía y prueba experimental, Editorial Las cuarenta, Buenos Aires, 2016, 416p.Miguel Ángel Martínez Quintanar - 2019 - Agora 38 (1).
    No categories
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  23.  10
    SOTO, Luís G. & ROCA, Tareixa: Carvalho sempre. Alustres de vida e obra, Espiral Maior, A Coruña, 2020, 147p.Miguel Ángel Martínez Quintanar - 2021 - Agora 40 (2):303-308.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  24. Subjetivistas radicales Y hermenéutica en la escuela austríaca de economía1.Miguel Verstraete, Héctor J. Padrón, Jorge Martínez Barrera & Carlos I. Massini Correas - 1998 - Sapientia 53 (204):419.
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  25. Europa desde la perspectiva americana.(America como revitalización europea en el pensamiento de Ortega y Gasset).José Miguel Martínez Castelló - 2008 - Dilema: Revista de Filosofía 12 (2):97-105.
  26. El liberalismo innovador en el pensamiento de Ortega y Gasset:(entre el individualismo y el republicanismo).José Miguel Martínez Castelló - 2006 - Dilema: Revista de Filosofía 10 (2):47-56.
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  27. Practices and normativity: Philosophy of Science, Agency and Epistemic Normativity.Miguel Fonseca Martínez - 2024 - Cuadernos de Filosofía Latinoamericana 45 (130).
    The present work aims to present the notion of eidetic agency as a novel account for the understanding of an epistemic normativity based on practices. The eidetic agency (Fonseca, 2020) and (Fonseca, 2023) is a modality of material agency that, scaffolded and extensively, delegates epistemic agency to formal artifacts that become evident in the materiality of the signifiers of artificial languages. Such eidetic artifacts constitute an epistemic normativity that, although it is based on implicit practices and norms of scientific practices, (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  28.  49
    A Comparative Empirical Study on Mobile ICT Services, Social Responsibility and the Protection of Children.María De-Miguel-Molina & Mónica Martínez-Gómez - 2011 - Science and Engineering Ethics 17 (2):245-270.
    The purpose of this paper is to analyse the Spanish mobile phone industry to determine how mobile phone companies and certain institutions can improve protection for children who use mobile phones. We carried out a multivariate statistical analysis using anonymous primary data from mobile phone companies, and institutions and associations that protect children, to compare these stakeholders’ opinions and to put forward solutions. We proved that, even though some European countries have made an effort to provide safer ICT services, all (...)
    Direct download (4 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  29.  9
    Jorge Gemisto Pletón y la eternidad del mundo.Miguel A. Granada Martínez - 2014 - Endoxa 34:341.
    No categories
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  30.  16
    La eternidad del mundo entre Edad Media y Renacimiento, II.Miguel A. Granada Martínez - 2014 - Endoxa 34:305.
    No categories
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  31.  13
    Coronavirus Awareness and Mental Health: Clinical Symptoms and Attitudes Toward Seeking Professional Psychological Help.Miguel Landa-Blanco, Ana Landa-Blanco, Claudio J. Mejía-Suazo & Carlos A. Martínez-Martínez - 2021 - Frontiers in Psychology 12.
    The current study analyzed the relationship between Coronavirus Awareness, mental health, and willingness to seek professional psychological help. This was made through a quantitative approach, using online questionnaires to collect data from 855 subjects. The questionnaires included the Brief Symptom Inventory to measure mental health indicators, the Attitudes Toward Seeking Professional Psychological Help Scale–Short Form, and the Coronavirus Awareness Scale-10. An Exploratory Factor Analysis suggests that three factors underlie the CAS-10: Coronavirus Concern, Exaggerated Perception, and Immunity Perception. Results indicate a (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  32.  6
    El paradigma emergente: hacia una nueva teoría de la racionalidad científica.Miguel Martínez Miguelez - 1993 - Barcelona: Gedisa Editorial.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  33. Construyendo la cuarta pantalla: percepciones de los actores productivos del sector de las comunicaciones móvil.Juan Miguel Aguado Terrón & Inmaculada José Martínez Martínez - 2010 - Telos: Cuadernos de Comunicación E Innovación 83:62-71.
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  34.  22
    MARTÍNEZ, Franciso José: Próspero en el laberinto. Las dos caras del Barroco, Editorial Dykinson, Madrid, 2014, 280p.Miguel Ángel Martínez Quintanar - 2016 - Agora 35 (2).
    No categories
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  35.  30
    Braz Teixeira, antónio; natário, Maria celeste; epifânio, Renato : Sobre a saudade. V colóquio luso-galaico, zéfiro, sintra, 2017, 304p. [REVIEW]Miguel Ángel Martínez Quintanar - 2019 - Agora 38 (1).
    No categories
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  36.  12
    Braz Teixeira, antónio; natário, Maria celeste; cunha, jorge; epifânio, Renato (coords.): Sobre a saudade. VI colóquio luso-galaico: Em homenagem a Andrés Torres queiruga, zéfiro, sintra, 2018, 296p. [REVIEW]Miguel Ángel Martínez Quintanar - 2021 - Agora 40 (2):253-260.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  37.  12
    Domingo moratalla, tomás; feito grande, Lydia: Bioética narrativa, Guillermo escolar editor, madrid, 2020, 2ª edición, 199p. [REVIEW]Miguel Ángel Martínez Quintanar - 2021 - Agora 40 (2):269-276.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  38.  18
    GONZÁLEZ HINOJOSA, Andrés & PÉREZ SANTANA, Laura Elizabeth: Gerardo Rodríguez Casas y José Blanco Regueira. Dos luces ausentes del quehacer filosófico en México, Universidad Autónoma del Estado de México, Toluca, México, 2019, 107p. [REVIEW]Miguel Ángel Martínez Quintanar - 2022 - Agora 41 (2).
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  39.  11
    GONZÁLEZ R. ARNÁIZ, Graciano: Bioética: un nuevo paradigma. De Ética aplicada a Ética de la vida digna, Tecnos, Madrid, 2016, 244p. [REVIEW]Miguel Ángel Martínez Quintanar - 2020 - Agora 40 (1):233-240.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  40.  18
    SOTO, Luís G.: Outros e novos queixumes: de filosofía e literatura en “Queixumes do Pinos” de Eduardo Pondal, Universidade de Santiago de Compostela, Servizo de Publicacións e Intercambio Científico, Santiago de Compostela, 2019, 243p. [REVIEW]Miguel Ángel Martínez Quintanar - 2020 - Agora 39 (2):269-276.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  41.  11
    TOMÁS CÁMARA, Dulcinea (comp.): Covidosofía. Reflexiones filosóficas para el mundo pospandemia, Paidós, Barcelona, 2020, 502p. [REVIEW]Miguel Ángel Martínez Quintanar - 2022 - Agora 41 (2).
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  42.  11
    Aproximaciones críticas a la digitalización y el ethos tardomoderno.Luis García Soto & Miguel Ángel Martínez Quintanar - 2023 - Recerca.Revista de Pensament I Anàlisi 28 (2).
    Este artículo explora la digitalización de las sociedades democráticas tardomodernas como una de las realizaciones del programa neoliberal que trabaja en la conformación de nuevas subjetividades. En esta labor el imperativo tecnológico es fundamental porque tiende a convertirse en fuente exclusiva de normatividad. Sus consecuencias son la fragmentación de la experiencia, la quiebra de las identidades, la disrupción y el desvío del deseo de comunidad. Para evitarlas, se apunta cuál puede ser el procedimiento para la construcción de una subjetividad alternativa (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  43.  17
    Where Does the Money Come From? Humanizing High Socioeconomic Status Groups Undermines Attitudes Toward Redistribution.Mario Sainz, Rocío Martínez, Rosa Rodríguez-Bailón & Miguel Moya - 2019 - Frontiers in Psychology 10.
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  44.  26
    Where Does the Money Come From? Humanizing High Socioeconomic Status Groups Undermines Attitudes Toward Redistribution.Mario Sainz, Rocío Martínez, Rosa Rodríguez-Bailón & Miguel Moya - 2019 - Frontiers in Psychology 10.
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  45.  22
    THE Earth Charter as a New Worldview in a Post-Neoliberal World: Chaos Theory and Morphic Fields as Explanatory Contexts.Alfonso Fernández-Herrería & Francisco Miguel Martínez-Rodríguez - 2019 - World Futures 75 (8):591-608.
    In order to create a post-neoliberal society we need to change the way we look at the world. This article begins by considering the lesson learned in the case of “Mont Pèlerin,” where ideas that th...
    No categories
    Direct download (4 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  46.  13
    Bridging Health Disparity Gaps through the Use of Medical Legal Partnerships in Patient Care: A Systematic Review.Omar Martinez, Jeffrey Boles, Miguel Muñoz-Laboy, Ethan C. Levine, Chukwuemeka Ayamele, Rebecca Eisenberg, Justin Manusov & Jeffrey Draine - 2017 - Journal of Law, Medicine and Ethics 45 (2):260-273.
    Over the past two decades, we have seen an increase in the use of medical-legal partnerships in health-care and/or legal settings to address health disparities affecting vulnerable populations. MLPs increase medical teams' capacity to address social and environmental threats to patients' health, such as unsafe housing conditions, through partnership with legal professionals. Following the Preferred Reporting Items for Systematic Review and Meta-Analyses guidelines, we systematically reviewed observational studies published from January 1993-January 2016 to investigate the capacity of MLPs to address (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  47.  18
    How Organizational Structure Affects Ecological Responsiveness.Raquel Antolín-López, Javier Martínez-del-Río, José Céspedes-Lorente & Miguel Pérez-Valls - 2019 - Business and Society 58 (8):1634-1670.
    In this article, we analyze the relationship between the main dimensions of organizational structure (i.e., formalization, centralization, and complexity) and ecological responsiveness in a sample of 109 firms in the European air passenger transport industry. Broadly confirming our hypotheses, the results show that high formalization of routine tasks favors ecological responsiveness. Structures characterized by high decentralization and low complexity also favor ecological responsiveness. Furthermore, decentralization has a significant, positive relationship with ecological responsiveness among firms with low vertical complexity. Overall, the (...)
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  48.  7
    Poéticas del testimonio: resistencia, verdad y afectos en marcos del agravio. Caso Inés Fernández Ortega.Miguel Ángel Martínez Martínez - 2023 - Resistances. Journal of the Philosophy of History 4 (8):e230123.
    Este trabajo indaga la dimensión poética del testimonio en situaciones donde el agravio se encuentra tejido entre discursos impulsados por aspiraciones democráticas y dinámicas destructivas de la diversidad lingüística y cultural. A partir de la documentación del caso de Inés Fernández Ortega y etnografías en La Casa de los Saberes, Gúwa Kúma, se abordarán las prácticas de cuidado, los discursos de verdad y resistencia ante los mecanismos de reproducción social, política y cultural generados por la transición partidista en México y (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  49.  8
    Pedagogías ante la desaparición.Miguel Angel Martínez - 2023 - Franciscanum 65 (180):1-38.
    El proyecto educativo nacional busca establecer una cultura democrática, integral e inclusiva que aborde los problemas estructu­rales que el país padece, tal y como lo afirma y promueve la Nueva Escuela Mexicana (NEM). Sin embargo, las estrategias educativas reproducen discursos hegemónicos, así como marcos de comprensión y valoración normativos que consolidan las violencias estructurales que asedian los cuerpos y los territorios. A partir de la participación observante en el eje de escuelas en las brigadas nacionales de bús­queda de personas desaparecidas (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  50.  30
    Da bio-dominação ao etho‑domínio.Luís G. Soto & Miguel Ángel Martínez Quintanar - 2014 - Revista Filosófica de Coimbra 23 (45):73-88.
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
1 — 50 / 1000