Results for 'Gynecology'

694 found
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  1.  15
    Ethics in Obstetrics and Gynecology.Joan C. Callahan, Laurence B. McCullough & Frank A. Chervenak - 1996 - Hastings Center Report 26 (2):45.
    Book reviewed in this article: Ethics in Obstetrics and Gynecology. By Laurence B. McCullough and Frank A. Chervenak.
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  2.  6
    Clinical Gynecology and Aristotle's Biology: The Composition of HA X.Lesley Dean-Jones - 2012 - Apeiron 45 (2):180-199.
  3.  35
    Ethics in obstetrics and gynecology.Laurence B. McCullough, Frank A. Chervenak & Susan M. Scott - 1995 - HEC Forum 7 (6):379-380.
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  4.  12
    Ethics in obstetrics and gynecology.B. Almond - 1995 - Journal of Medical Ethics 21 (3):190-190.
  5. Ethics in obstetrics and gynecology by McCullough, lb, Chervenak, fa (vol 21, pg 190, 1995).B. Almond - 1995 - Journal of Medical Ethics 21 (5):318-318.
     
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  6.  13
    Time, Magic, and Gynecology Contemporary Israeli Practice.Miriam Jacoby - 1995 - Science in Context 8 (1):231-248.
    The ArgumentThis paper describes the way in which a simple device, the pregnancy wheel, has been used by the medical profession to impose a new way of measuring and experiencing pregnancy.The change involves counting in weeks instead of counting in months and it is gradually replacing a commonsensical method that had deep physiological and cultural roots. In contrast, the medical methodology of counting forty weeks is more complicated and lacks direct connections to the events of pregnancyIn the encounter between the (...)
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  7.  21
    A comparison of medical litigation filed against obstetrics and gynecology, internal medicine, and surgery departments.Tomoko Hamasaki & Akihito Hagihara - 2015 - BMC Medical Ethics 16 (1):72.
    The aim of this study was to review the typical factors related to physician’s liability in obstetrics and gynecology departments, as compared to those in internal medicine and surgery, regarding a breach of the duty to explain.
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  8.  4
    The emergence of molecular gynecology: homeobox and Wnt genes in the female reproductive tract.Jan Kitajewski & David Sassoon - 2000 - Bioessays 22 (10):902-910.
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  9.  42
    Fat Chance Getting an Obstetrician in South Florida? Ethics and Discrimination in Obstetrics and Gynecology.Glenn McGee - 2011 - American Journal of Bioethics 11 (6):1 - 2.
    The American Journal of Bioethics, Volume 11, Issue 6, Page 1-2, June 2011.
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  10.  41
    Concept of defensive medicine and litigation among Sudanese doctors working in obstetrics and gynecology.AbdelAziem A. Ali, Moawia E. Hummeida, Yasir A. M. Elhassan, Wisal O. M. Nabag, Mohammed Ahmed A. Ahmed & Gamal K. Adam - 2016 - BMC Medical Ethics 17 (1):1-5.
    BackgroundObstetrics and gynaecology always has reputation for being a highly litigious. The field of obstetrics and gynaecology is surrounded by different circumstances that stimulate the doctors to practice defensive medicine.MethodsThis study was directed to assess the extent and the possible effect of defensive medicine phenomenon on medical decision making among different grades of obstetric and gynaecologic Sudanese doctors, and to determine any experience of medical litigations with respect to sources and factors associated with it.ResultsA total of 117 doctors were approached, (...)
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  11.  33
    Concept of defensive medicine and litigation among Sudanese doctors working in obstetrics and gynecology.A. Ali AbdelAziem, E. Hummeida Moawia, A. M. Elhassan Yasir, O. M. Nabag Wisal, A. Ahmed Mohammed Ahmed & K. Adam Gamal - forthcoming - Most Recent Articles: Bmc Medical Ethics.
    Obstetrics and gynaecology always has reputation for being a highly litigious. The field of obstetrics and gynaecology is surrounded by different circumstances that stimulate the doctors to practice defensive..
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  12.  4
    Problems of legitimacy of modern obstetrical gynecology.Kai Haucke & Natalie Dippong - 2012 - Ethik in der Medizin 24 (1):43-55.
    ZusammenfassungEmpirische Daten belegen, dass die moderne Geburtsmedizin Schwangerschaft und Gebären vorrangig als krankhaft wahrnimmt, was zu einem Legitimationsdefizit führt: Eine primär invasive Geburtsmedizin verletzt das Prinzip der Nichtschädigung, verursacht vermeidbare Kosten und ist nicht ohne weiteres durch das Autonomieprinzip gedeckt. Von den unmittelbar Beteiligten ist diese Pathologisierung als eine solche jedoch kaum wahrgenommen worden. Daher stellt sich die Frage, wie es zur sozialen Akzeptanz einer derart drastischen Wahrnehmungsverschiebung kommen konnte. Da Begriffe unsere Wahrnehmung strukturieren, interessiert uns vor allem die konzeptionelle (...)
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  13.  20
    History of Gynecology by Richard A. Leonardo. [REVIEW]J. De C. M. Saunders - 1947 - Isis 37:123-124.
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  14.  11
    Feasibility of an ethics and professionalism curriculum for faculty in obstetrics and gynecology: a pilot study.Lori-Linell Hollins, Marilena Wolf, Brian Mercer & Kavita Shah Arora - 2019 - Journal of Medical Ethics 45 (12):806-810.
    ObjectiveThere have been increased efforts to implement medical ethics curricula at the student and resident levels; however, practising physicians are often left unconsidered. Therefore, we sought to pilot an ethics and professionalism curriculum for faculty in obstetrics and gynaecology to remedy gaps in the formal, informal and hidden curriculum in medical education.MethodsAn ethics curriculum was developed for faculty within the Department of Obstetrics and Gynaecology at a tertiary care, academic hospital. During the one-time, 4-hour, mandatory in-person session, the participants voluntarily (...)
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  15.  1
    Improving Patient-Doctor Communication about Risk and Choice in Obstetrics and Gynecology through Medical Education: A Call for Action.Kathryn Mills, Rizwana Biviji-Sharma, Jennifer Chevinsky & Macey L. Henderson - 2014 - Journal of Clinical Ethics 25 (2):176-176.
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  16.  18
    The Lawyer's Perspective on the Use of Ultrasound in Obstetrics and Gynecology.Albert L. Bundy & A. Everette James - 1985 - Journal of Law, Medicine and Ethics 13 (5):219-224.
  17.  10
    The Lawyer's Perspective on the Use of Ultrasound in Obstetrics and Gynecology.Albert L. Bundy & A. Everette James - 1985 - Journal of Law, Medicine and Ethics 13 (5):219-224.
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  18.  19
    Book Review: Public Privates: Performing Gynecology from Both Ends of the Speculum. Terri Kapsalis. (1997). Durham, NC: Duke University Press. 216 pp. [REVIEW]Sue Sun Yom - 2001 - Journal of Medical Humanities 22 (4):311-313.
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  19.  14
    Do gynaecology outpatients use the Internet to seek health information? A questionnaire survey.Padmaja Neelapala, S. K. Duvvi, G. Kumar & B. N. Kumar - 2008 - Journal of Evaluation in Clinical Practice 14 (2):300-304.
  20. The Science of Woman. Gynaecology and Gender in England, 1800-1929.Ornella Moscucci & Michele S. Kohler - 1994 - History and Philosophy of the Life Sciences 16 (2):355.
     
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  21.  10
    Obstetrics and Gynaecology in Tudor and Stuart EnglandAudrey Eccles.Harold J. Cook - 1983 - Isis 74 (3):444-445.
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  22.  9
    Progress in Obstetrics and Gynaecology, Volume 2. Edited by Studd John. (Churchill Livingstone, 1982.).S. L. Barron - 1983 - Journal of Biosocial Science 15 (2):249-250.
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  23.  41
    SORANOS' GYNAECOLOGY P. Burguière, D. Gourevitch, Y. Malinas: Soranos d'Ephèse : Maladies des femmes. Tome IV, livre 4 . Pp. xxviii + 197. Paris: Les Belles Lettres, 2000. ISBN: 2-251-00480-. [REVIEW]Helen King - 2003 - The Classical Review 53 (02):338-.
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  24.  15
    The Science of Woman: Gynaecology and Gender in England, 1800-1929. Ornella Moscucci.Londa Schiebinger - 1991 - Isis 82 (4):763-764.
  25.  22
    What do medical students experience as moral problems during their obstetric and gynaecology clerkship?G. Olthuis & L. Dukel - 2008 - Journal of Medical Ethics 34 (9):e2-e2.
    This article reports on moral problems that were raised by medical students as the basis for an ethical case-conference in an obstetrics and gynaecology clerkship. After introducing the issue of teaching clinical ethics, the method of our case-conference is explained. Next, the variety of topics and related moral problems are presented. The article continues with a discussion of three distinct and challenging aspects that characterise obstetrics and gynaecology as a domain for teaching clinical ethics. The conclusion puts forward three significant (...)
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  26.  14
    An experimental case-conference programme for obstetrics and gynaecology clinical students.H. ten Have & G. Essed - 1989 - Journal of Medical Ethics 15 (2):94-98.
    Since the founding of the University of Limburg (1974), in The Netherlands, an innovative medical curriculum has been guided by educational principles of problem-orientation, continuous assessment, student initiative and attitude development. The teaching of medical ethics was built into the preclinical curriculum from the start. However, the clinical years remained largely unaffected, and only recently has an effort been made to extend the educational philosophy to this more or less traditional part of medical education. Within this context, an experiment of (...)
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  27.  19
    Monica H. Green, Making Women’s Medicine Masculine: The Rise of Male Authority in Pre-Modern Gynaecology.Gabriella Zuccolin - 2013 - Clio 37:233-236.
    Il y a trente ans, évoquant la gynécologie dans l’Antiquité, Giulia Sissa écrivait que l’utérus, « dépositaire insensé et irritable de la reproduction sociale, est le seul organe qui a forcé la connaissance médicale hippocratique à définir en son sein une véritable spécialité ». L’ouvrage de Monica H. Green reprend, en les contextualisant dans un paradigme méthodologique beaucoup plus complexe, ses études précédentes sur la figure historique et littéraire de Trotula et sur la médecine féminin...
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  28.  9
    The History of Obstetrics and Gynaecology. Michael J. O'Dowd, Elliot E. Philipp.Helen Rodnite Lemay - 1995 - Isis 86 (4):624-625.
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  29.  7
    Poor Representation of Developing Countries in Editorial Boards of Leading Obstetrics and Gynaecology Journals.Seema Rawat, Priyanka Mathe, Vishnu B. Unnithan, Pratyush Kumar, Kumar Abhishek, Nazia Praveen & Kiran Guleria - 2023 - Asian Bioethics Review 15 (3):241-258.
    Evidence suggests a limited contribution to the total research output in leading obstetrics and gynaecology journals by researchers from the developing world. Editorial bias, quality of scientific research produced and language barriers have been attributed as possible causes for this phenomenon. The aim of this study was to understand the prevalence of editorial board members based out of low and lower-middle income countries in leading journals in the field of obstetrics and gynaecology. The top 21 journals in the field of (...)
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  30.  34
    The opinions and experiences of Irish obstetric and gynaecology trainee doctors in relation to abortion services in Ireland.Kara Aitken, Paul Patek & Mark E. Murphy - 2017 - Journal of Medical Ethics 43 (11):778-783.
    Introduction The provision of abortion services in the Republic of Ireland is legally restricted. Recent legislation that has been implemented allows for abortion if there is a real and substantial risk to the woman's life, but in general Irish women must travel abroad for abortion services. The aims of this study were to investigate the clinical experiences of Irish obstetric non-consultant hospital doctors that work in this environment and to assess their attitudes towards termination of pregnancy. Methods We conducted an (...)
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  31.  12
    A trial of a reproductive ethics and law curriculum for obstetrics and gynaecology residents.Kavita Shah Arora - 2014 - Journal of Medical Ethics 40 (12):854-856.
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  32.  18
    From Witchcraft to Wisdom: A History of Obstetrics and Gynaecology in the British Isles.Richard Barnett - 2009 - Annals of Science 66 (4):561-563.
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  33.  10
    Helen King. Midwifery, Obstetrics, and the Rise of Gynaecology: The Uses of a Sixteenth‐Century Compendium. x + 228 pp., figs., bibl., index. Aldershot: Ashgate, 2007. $99.95. [REVIEW]Katharine Park - 2009 - Isis 100 (3):650-651.
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  34.  4
    Midwifery, Obstetrics, and the Rise of Gynaecology: The Uses of a Sixteenth‐Century Compendium. [REVIEW]Katharine Park - 2009 - Isis 100:650-651.
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  35.  8
    Safavid Medical Practice, or The Practice of Medicine, Surgery and Gynaecology in Persia between 1500 A.D. and 1750 A.D.Cyril Elgood. [REVIEW]Emilie Savage Smith - 1973 - Isis 64 (1):122-123.
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  36.  12
    Aetii Amideni Libri medicinales V-VIII by Alexander Olivieri; Aëtios of Amida: The Gynaecology and Obstetrics of the VIth Century A.D. by James V. Ricci. [REVIEW]George Sarton - 1951 - Isis 42:150-152.
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  37.  10
    Aetii Amideni Libri medicinales V-VIII. Alexander OlivieriAëtios of Amida: The Gynaecology and Obstetrics of the VIth Century A.D.James V. Ricci. [REVIEW]George Sarton - 1951 - Isis 42 (2):150-152.
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  38.  35
    Artificial reproduction technologies (RTs) – all the way to the artificial womb?Frida Simonstein - 2006 - Medicine, Health Care and Philosophy 9 (3):359-365.
    In this paper, I argue that the development of an artificial womb is already well on its way. By putting together pieces of information arising from new scientific advances in different areas, (neo-natal care, gynecology, embryology, the human genome project and computer science), I delineate a distinctive picture, which clearly suggests that the artificial womb may become a reality sooner than we may think. Currently, there is a huge gap between the first stages of gestation (using in vitro fertilization) (...)
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  39.  1
    The Impact of Dobbs on US Graduate Medical Education.Amirala S. Pasha, Daniel Breitkopf & Gretchen Glaser - 2023 - Journal of Law, Medicine and Ethics 51 (3):497-503.
    The Dobbs decision will directly affect patients and reproductive rights; it will also impact patients indirectly in many ways, one of which will be changes in the physician workforce through its impact on graduate medical education. Current residency accreditation standards require training in all forms of contraception in addition to training in the provision of abortion. State bans on abortions may diminish access to training as approximately half of obstetrics and gynecology residency programs are in states with significant abortion (...)
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  40.  6
    More good than harm?Angelika Hüppe & Heiner Raspe - 2011 - Ethik in der Medizin 23 (2):107-121.
    Forschung an und mit Menschen muss sich legitimieren, d. h. sie muss ihre wissenschaftliche Qualität, Rechtmäßigkeit und ethische Vertretbarkeit aufzeigen. Zu den Rechtfertigungsbedingungen zählt ein „günstiges“ Verhältnis von Nutzen- und Schadenpotenzialen des Forschungsvorhabens. Unabhängige Ethikkommissionen sind den Forschenden zur Seite gestellt, um sie bei der Prüfung und Sicherstellung der genannten Erfordernisse zu unterstützen. Eine zum Gebrauch durch Ethikkommissionen und Forschende entwickelte Nutzen- und Schadentaxonomie sowie ein Schema zur Systematisierung von Chancen-Risiken-Bewertungen wurde nachträglich auf alle Ethikanträge des Jahres 2006 an die (...)
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  41.  8
    Rahmenbedingungen einer Forschungsethik der datenintensiven medizinischen Forschung.Urban Wiesing & Florian Funer - forthcoming - Ethik in der Medizin:1-14.
    Zusammenfassung Die Forschungs- und Regulierungsebene bei datenintensiver Forschung in der Medizin liegen auseinander. Ein heterogenes Feld aus regulierenden Institutionen mit regional ungleichen Regelungen, sowohl hinsichtlich der Dichte als auch der Restriktivität von Regelungen, steht einer globalen Entwicklung der Technologien entgegen. Trotz oder gerade wegen mangelnder global-gültiger Regulierungen können auch unverbindliche oder nur bedingt verbindliche normative Vorgaben der Orientierung dienen. Doch wie soll eine solche normative Regulierung angesichts datenintensiver Forschung in der Medizin ausgestaltet werden und woran soll sie sich orientieren? Die (...)
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  42.  20
    Ethical decision making in the clinical practice: role of the Healthcare Ethics Committee.Arnd T. May - 2004 - Ethik in der Medizin 16 (3):242-252.
    Zur patientenorientierten Behandlung bei nichteinwilligungsfähigen Patienten werden aktuell der Einbezug oder auch die Entscheidung durch ein Ethikkonsil oder klinisches Ethikkomitee (KEK) gefordert. Damit die Entscheidung des Entscheidungsträgers durch das KEK unterstützt werden kann, müssen Zuständigkeiten, Besetzung und Arbeitsweise des Gremiums klar umschrieben sein.
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  43.  6
    Ethical implications of blockchain technology in biomedical research.Giovanni Rubeis - forthcoming - Ethik in der Medizin:1-14.
    Definition of the problem Biomedical research based on big data offers immense benefits. Large multisite research that integrates large amounts of personal health data, especially genomic and genetic data, might contribute to a more personalized medicine. This type of research requires the transfer and storage of highly sensitive data, which raises the question of how to protect data subjects against data harm, such as privacy breach, disempowerment, disenfranchisement, and exploitation. As a result, there is a trade-off between reaping the benefits (...)
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  44.  45
    Moral positions, medical–ethical knowledge and motivation during the course of medical education—results of a cross-sectional study at the Ludwig-Maximilians-Universität München.Wolfgang Strube, Mona Pfeiffer & Florian Steger - 2011 - Ethik in der Medizin 23 (3):201-216.
    Der Unterricht in Medizinethik soll Medizinstudierenden die Grundlagen dafür vermitteln, in ihrer zukünftigen ärztlichen Tätigkeit gute Entscheidungen treffen zu können. Im Rahmen einer Panelstudie wird derzeit die Entwicklung moralischer Positionen, medizinethischer Kenntnisse und Motivationen von Medizinstudierenden der Ludwig-Maximilians-Universität München über den Verlauf des Studiums untersucht. Für die Datenerhebung wurde ein Fragebogen entwickelt, der medizinethische Positionen und Kenntnisse sowie Motivationen erfasst. Im Wintersemester 2009/10 wurde die erste Querschnittsuntersuchung mit Studierenden im 1., 3. und 8. Semester sowie im Praktischen Jahr durchgeführt. Die (...)
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  45.  23
    "Für palliative Patienten haben wir keinen Platz!"—oder der schmerztherapeutische Notfall. Anonym - 2003 - Ethik in der Medizin 15 (3):221-221.
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  46.  13
    Therapieabbruch nach nicht gewollter Reanimation. Eine Kasuistik zur Problematik von Patientenverfügungen. Anonym - 2003 - Ethik in der Medizin 15 (2):109-113.
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  47.  14
    Ethikkompetenzerwerb im Handlungsfeld – Voraussetzungen und Impulse für die professionelle Pflegepraxis.Sonja Lehmeyer & Annette Riedel - 2019 - Ethik in der Medizin 31 (4):391-406.
    Die Anforderungen an das ethisch-professionelle Handeln Pflegender und somit auch die Forderungen an die professionelle Ethikkompetenz Pflegender im praktischen Berufsfeld wandeln sich sowohl qualitativ als auch quantitativ. Dies wird auch in den veränderten normativen Rahmungen der Pflegebildung deutlich. Der Lernort Praxis als ein zentraler Ort pflegebezogener Bildungsprozesse rückt somit nochmals stärker in den Fokus der Ethikkompetenzentwicklung professionell Pflegender. Der Beitrag konturiert zentrale Anforderungen und veränderte Bezüglichkeiten für die Ethikbildung im beruflichen Handlungsfeld professioneller Pflege und formuliert davon ausgehend zentrale Prämissen an (...)
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  48.  17
    Acquisition of ethical competence in practice—requirements and impulses for professional nursing practice.Sonja Lehmeyer & Annette Riedel - 2019 - Ethik in der Medizin 31 (4):391-406.
    Die Anforderungen an das ethisch-professionelle Handeln Pflegender und somit auch die Forderungen an die professionelle Ethikkompetenz Pflegender im praktischen Berufsfeld wandeln sich sowohl qualitativ als auch quantitativ. Dies wird auch in den veränderten normativen Rahmungen der Pflegebildung deutlich. Der Lernort Praxis als ein zentraler Ort pflegebezogener (Aus‑)Bildungsprozesse rückt somit nochmals stärker in den Fokus der Ethikkompetenzentwicklung professionell Pflegender. Der Beitrag konturiert zentrale Anforderungen und veränderte Bezüglichkeiten für die Ethikbildung im beruflichen Handlungsfeld professioneller Pflege und formuliert davon ausgehend zentrale Prämissen an (...)
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  49.  20
    Problems of transparent medical risk communication using the example of mammography screening—an ethical perspective.Christof Breitsameter - 2011 - Ethik in der Medizin 23 (3):191-200.
    Die spezifischen Anforderungen riskanter Entscheidungslagen stellen die Medizinethik zunehmend vor die Herausforderung, normative Modelle der Risikokommunikation zu etablieren. Dabei geht es freilich nicht nur darum, Informationen über die Wahrscheinlichkeiten, mit denen bestimmte Ereignisse eintreten, bereitzustellen. Zur medizinischen Aufklärung gehört auch, dass Risiken verständlich kommuniziert werden. Andernfalls würde ein Patient zwar über Informationen verfügen, wäre aber nicht in der Lage, sie richtig zu interpretieren und zu bewerten. Der Beitrag stellt am Beispiel von Mammographie-Screenings Probleme der transparenten Kommunikation medizinischer Risiken dar. Diese (...)
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  50.  6
    Problems of transparent medical risk communication using the example of mammography screening—an ethical perspective.Christof Breitsameter - 2011 - Ethik in der Medizin 23 (3):191-200.
    Die spezifischen Anforderungen riskanter Entscheidungslagen stellen die Medizinethik zunehmend vor die Herausforderung, normative Modelle der Risikokommunikation zu etablieren. Dabei geht es freilich nicht nur darum, Informationen über die Wahrscheinlichkeiten, mit denen bestimmte Ereignisse eintreten, bereitzustellen. Zur medizinischen Aufklärung gehört auch, dass Risiken verständlich kommuniziert werden. Andernfalls würde ein Patient zwar über Informationen verfügen, wäre aber nicht in der Lage, sie richtig zu interpretieren und zu bewerten. Der Beitrag stellt am Beispiel von Mammographie-Screenings Probleme der transparenten Kommunikation medizinischer Risiken dar. Diese (...)
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