Results for 'Enrique Suárez'

1000+ found
Order:
See also
Enrique Suárez
Universidad de Oviedo
  1.  33
    Enrique P. Haba, Raul Suarez de Miguel, Mario Nicolodi, George Chatalian, Hans Ebeling.Enrique P. Haba, Raul Suarez de Miguel, Mario Nicolodi, George Chatalian & Hans Ebeling - 1988 - Philosophie Et Culture: Actes du XVIIe Congrès Mondial de Philosophie 5:610-611.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  2.  7
    Un nuevo sistema del derecho penal: consideraciones sobre la teoría de la imputación de Günther Jakobs.Enrique Peñaranda Ramos, Carlos Suárez González & Manuel Cancio Meliá - 1999 - Buenos Aires: Ad-Hoc. Edited by Carlos Suárez González & Manuel Cancio Meliá.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  3.  4
    Karl Popper's Educational Conception.Enrique Suárez-Iñiguez - 2007 - Poznan Studies in the Philosophy of the Sciences and the Humanities 93 (1):71.
  4. Releer a Aristóteles.Enrique Suárez - 1999 - Paideia 20 (50):533-536.
    No categories
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  5.  2
    The Power of Argumentation.Enrique Suárez-Iñiguez (ed.) - 2007 - Rodopi.
    This book is a collection of essays on the philosophy of Karl Popper written by some outstanding contributors from all the world around. Most of them are Popperians, some were Sir Karl's students in his famous seminar at the London School of Economics and his research assistants. All have written books or papers on Popper's philosophy and are notable professors at their universities. So, from a well-acquainted view of Poppers philosophy the book deals with present day philosophical problems and offers (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  6.  13
    Conception of university extension from Santiago of Cuba medical sciences.Daniel Sebastián García Torres, Rosandra Díaz Suárez, Miguel Enrique Sánchez Hechavarría & Mirelna Mendoza Ruíz - 2018 - Humanidades Médicas 18 (3):566-575.
    RESUMEN El presente artículo está dirigido a sistematizar una concepción teórica y metodológica que sustente el proceso de extensión universitaria en la carrera de Medicina en Cuba. Entre los resultados se destaca el lugar y papel de la extensión universitaria en el sistema de la formación integral del profesional a la que se asigna una connotación especial, de marcado contenido axiológico, coherente con las necesidades y proyecciones sociales que facilita la formación del educando y fortalece la relación institución-comunidad. Es factible (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  7.  11
    Transmodernidad: Método para un proyecto político decolonial. De Enrique Dussel a Santiago Castro-Gómez.Luz María Lozano Suárez - 2020 - Eidos: Revista de Filosofía de la Universidad Del Norte:322-350.
    RESUMEN El objetivo de este artículo fue analizar cómo es subsumido el sentido de lo transmoderno por el filósofo colombiano Santiago Castro-Gómez para proponer una política emancipatoria. La transmodernidad es un proyecto decolonial planteado por Enrique Dussel en 1994. La modernidad, definida como mito sacrificial -eurocéntrica, colonizadora y capitalista- sería superada desde el momento en que se pueda afirmar la alteridad de las culturas universales -analéctica-. Tal proyecto de la Filosofía de la Liberación se puede concebir como un método (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  8. Paradigma dogmático y evolución científica.Enrique Zuleta Puceiro - 1982 - Anales de la Cátedra Francisco Suárez 22:277-304.
    No categories
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  9. Savigny y la teoría moderna de la interpretación.Enrique Zuleta Puceiro - 1978 - Anales de la Cátedra Francisco Suárez 18:199-218.
    No categories
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  10.  6
    Una aproximación al régimen jurídico de las libertades de expresión y de información en el ordenamiento constitucional español.Enrique Guillén López - 2000 - Anales de la Cátedra Francisco Suárez 34:425-430.
    Recensión de Mª. C. Llamazares Calzadilla, Las libertades de expresión e información como garantía del pluralismo democrático, Cívitas, Madrid, 1999.
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  11.  4
    La Inteligencia Artificial Aplicada Al Derecho Como Una Nueva Rama de la Teoría Jurídica.Enrique Cáceres Nieto - 2023 - Anales de la Cátedra Francisco Suárez 57:63-89.
    El objetivo de este trabajo es proporcionar razones a favor de la teoría jurídica computacional como una nueva área de la teoría jurídica contemporánea. El trabajo inicia con una breve panorámica de la historia de la inteligencia artificial con el fin de contar con una estantería que permita ubicar los distintos acercamientos que pueden darse en el terreno de la inteligencia artificial aplicada al derecho (IAD): los correspondientes al enfoque top-down y al bottom-up. Después de una enunciación de los temas (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  12.  7
    Francisco Suárez y la Filosofía del Derecho actual (Aspectos de su pensamiento jurídico ante el Cuarto Centenario de su muerte).Antonio Enrique Pérez Luño - 2017 - Anales de la Cátedra Francisco Suárez 51:9-25.
    La conmemoración, en el año 2017 del cuarto Centenario de la muerte de Francisco Suárez, constituye un motivo cultural que invita a repensar la persistencia de su legado doctrinal jurídico en la Filosofía y la Teoría del Derecho de la actualidad. En este ensayo se analizan su concepción de la ley, a partir de sus elementos constitutivos y de sus implicaciones. Así como las relevantes observaciones de Suárez sobre las características del lenguaje lega. Este trabajo se propone ofrecer (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  13. El pensamiento radical de Enrique Tierno Galván.Jorge Novella Suárez - 2009 - In Manuel Garrido (ed.), El Legado Filosófico Español E Hispanoamericano Del Siglo Xx. Cátedra.
  14.  8
    El agustinismo politico a la luz del concepto de naturaleza en Suárez.Enrique Rivera de Ventosa - 1980 - Cuadernos Salmantinos de Filosofía 7:107-119.
  15. Influencias del sistema de Hegel en el ideario de castelar.Enrique Rivera de Ventosa - 1969 - Anales de la Cátedra Francisco Suárez 9:135-168.
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  16.  1
    Influencias del sistema de Hegel en el ideario de castelar.Enrique Rivera de Ventosa - 2022 - Anales de la Cátedra Francisco Suárez 10:135-167.
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  17.  11
    Hacia una enseñanza del locus de enunciación latinoamericano: un acercamiento a partir de los postulados de Juan José Bautista Segales.Andrés Felipe Suárez López - 2019 - Cuadernos de Filosofía Latinoamericana 40 (121).
    El presente artículo tiene como propósito presentar una reflexión pedagógica mediante la aplicación de referentes del pensamiento de Juan José Bautista, discípulo de Enrique Dussel. Se busca repensar en términos epistemológicos la enseñanza del locus de enunciación latinoamericano. Se tiene en cuenta que el proceso de desarrollo y consolidación de la razón moderna como forma de compresión de la realidad latinoamericana ha destruido sistemáticamente otras formas de pensar, incluidas las de los pueblos originarios americanos. Es por eso que este (...)
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  18. Aproximación analítico-lingüistica al término "soberanía popular".Antonio Enrique Pérez Luño - 1976 - Anales de la Cátedra Francisco Suárez 16:137-153.
    No categories
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  19.  6
    Derecho, moral e ideología: una aproximación a la jurisprudencia del Tribunal Supremo.Antonio Enrique Pérez Luño - 1988 - Anales de la Cátedra Francisco Suárez 28:155-164.
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  20.  20
    La filosofía Del derecho como tarea: Cuestiones Y trayectorias de investigación.Antonio-Enrique Pérez Luño - 2010 - Anales de la Cátedra Francisco Suárez 44:547-570.
    Al iniciar este ensayo estimo ineludible plantear algunas observaciones y cautelas metodológicas, referentes a este intento de ofrecer una autoexposición panorámica de mi trayectoria intelectual. Por tratarse de una referencia a doctrinas del presente, deben asumirse como algo vivo, como una actividad in fieri, que se está haciendo, en abierta tensión con la realidad, sin que por tanto puedan revestir la forma de concepciones teóricas acabadas y def initivas. La reflexión sobre la labor llevada a cabo en un periodo de (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  21. La filosofía del derecho como tarea: cuestiones y trayectorias de investigación.Antonio Enrique Pérez Luño - 2010 - Anales de la Cátedra Francisco Suárez 44:547-570.
    No categories
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  22.  4
    La teoria del estado y de la comunidad internacional en Francisco Suarez: estudio preliminar por Enrique Gomez Arboleya.Heinrich Albert Rommen - 1951 - Buenos Aires: Facultad de derecho y ciencias sociales, Instituto de derecho internacional.
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  23.  38
    La tesis doctoral de Enrique Gómez arboleya sobre Hermann Heller. Acercamiento Del pensamiento filosófico-jurídico Del teórico alemán a la españa Del Primer franquismo Y adquisición de dos decisivos compañeros de viaje en su trayectoria intelectual.Pedro José Mesas De Román - 2003 - Anales de la Cátedra Francisco Suárez 37:309-335.
    Enrique Gómez Arboleya chose as the subject for his doctoral thesis the study of Hermann Heller's theoretical proposals. This research was done in Nazi Germany to be read in the Republican Spain of 1935, but was not published until 1940, after the Civil War. The present article seeks to compare the 1935 original version, until now unknown, with that subsequently published in 1940, while at the same time assessing these works for the Spain of that time and for the (...)
    No categories
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  24.  5
    Diccionario biblico hebreo-español.Enrique D. Dussel, Universidad Autónoma Metropolitana & Universidad Nacional Autónoma de México - 1994
    Esta obra se abre con una introducción histórica, no heleno ni eurocéntrica, en la que se reinterpretan los sistemas éticos en la historia mundial, hasta situar la problemática en la Modernidad dentro del sistema-mundo como proceso de globalización que simultáneamente excluye a la mayoría de la humanidad. En la primera parte se aborda una crítica a las morales formales (Kant, Rawls, Apel, Habermas) desde un principio material o de contenido con pretensión de universalidad; el deber de producir, reproducir y desarrollar (...)
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   36 citations  
  25. Nature at the Limits of Science and Phenomenology.David Suarez - 2020 - Journal of Transcendental Philosophy 1 (1):109-133.
    Kant and Heidegger argue that our subjectivity escapes scientific explanation, while also providing the conditions that enable it. This understanding of the relationship between subjectivity and science places limits on the explanatory scope of the sciences. But what makes transcendental reflection on the structure of subjectivity possible in the first place? Fink argues that transcendental philosophy encounters its own limits in attempting to characterize its own conditions of possibility. I argue that the limits of science and transcendental philosophy entail that (...)
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   2 citations  
  26.  7
    Scrutinizing microbiome determinism: why deterministic hypotheses about the microbiome are conceptually ungrounded.Javier Suárez - 2024 - History and Philosophy of the Life Sciences 46 (1):1-26.
    This paper addresses the topic of determinism in contemporary microbiome research. I distinguish two types of deterministic claims about the microbiome, and I show evidence that both types of claims are present in the contemporary literature. First, the idea that the host genetics determines the composition of the microbiome which I call “host-microbiome determinism”. Second, the idea that the genetics of the holobiont (the individual unit composed by a host plus its microbiome) determines the expression of certain phenotypic traits, which (...)
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  27.  6
    Über die Individualität und das Individuationsprinzip: 5. metaphys. Disputation.Francisco Suarez - 1976 - Hamburg: Meiner.
    In der Fünften metaphysischen Disputation behandelt Suárez (1548–1617) die Definition der Individualität, das metaphysische Individuationsprinzip (Individualdifferenz) und das physische Individuationsprinzip der Substanzen und Akzidentien. Die Darlegung berücksichtigt einen großen Teil der damals maßgeblichen Literatur und gibt zugleich einen Eindruck von der Schulphysik des späten 16. Jahrhunderts.
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  28. Defining LFIs and LFUs in extensions of infectious logics.Szmuc Damian Enrique - 2016 - Journal of Applied Non-Classical Logics 26 (4):286-314.
    The aim of this paper is to explore the peculiar case of infectious logics, a group of systems obtained generalizing the semantic behavior characteristic of the -fragment of the logics of nonsense, such as the ones due to Bochvar and Halldén, among others. Here, we extend these logics with classical negations, and we furthermore show that some of these extended systems can be properly regarded as logics of formal inconsistency and logics of formal undeterminedness.
    Direct download (7 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   23 citations  
  29.  7
    The Argument from Revelation.Carlos M. Muñoz-Suárez - 2011-09-16 - In Michael Bruce & Steven Barbone (eds.), Just the Arguments. Wiley‐Blackwell. pp. 330–333.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  30.  6
    The Transparency of Experience Argument.Carlos M. Muñoz-Suárez - 2011-09-16 - In Michael Bruce & Steven Barbone (eds.), Just the Arguments. Wiley‐Blackwell. pp. 142–145.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  31.  6
    Metaphysical disputation.Francisco Suarez - 2021 - Washington, D.C.: The Catholic University of America Press. Edited by Shane Duarte & Francisco Suárez.
    A parallel, Latin-English, edition of the first volume of Suárez's renowned treatise on metaphysics, with corrected Latin text and comprehensive annotations.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  32.  9
    What is the nature of stem cells? A unified dispositional framework.Javier Suárez - 2023 - Biology and Philosophy 38 (5):1-25.
    This paper presents an account of the nature of stem cells based on the philosophical concept of disposition. It is argued that stem cells can be conceived as dispositional objects, and adopting this attitude allows overcoming some of the controversies surrounding the nature of stemness (most notably, the state vs. entity debate) because it offers a framework that accommodates the lessons from different theories. Additionally, the account is simultaneously useful for interpreting stem cell experiments and guiding potential interventions. The account (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  33. La tesis doctoral de Enrique Gómez Arboleya sobre Hermann Heller.P. J. Mesas de Román - 2004 - Anales de la Cátedra Francisco Suárez 37.
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  34.  8
    14 Tesis de éTica: Hacia la Esencia Del Pensamiento CríTico.Enrique D. Dussel - 2016 - Madrid: Editorial Trotta.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  35.  8
    Introducción de los editores invitados.E. Joaquín Suárez-Ruíz & Rodrigo López-Orellana - 2024 - Metatheoria – Revista de Filosofía E Historia de la Ciencia 13 (2):1-2.
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  36. José, Blarer: "symmetries And Reflections".Enrique DÍaz MÉndez & Staff - 1968 - Revista de Filosofía (Madrid) 27 (104/107):293.
    No categories
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  37.  3
    Introducción a la metafísica (1a. de las "Disputationes metaphysicae").Francisco Suárez - 1943 - Buenos Aires-Mexico,: Espasa-Calpe argentina, s.a.. Edited by J. Adúriz & [From Old Catalog].
  38.  4
    Metaphysical disputations.Francisco Suarez - 2021 - Washington, D.C.: The Catholic University of America. Edited by Francisco Suárez & Shane Duarte.
    Francisco Suárez (1548-1617) was one of the most important philosophers and theologians of Early Modern Scholasticism. Although Suárez spent most of his academic career as a professor of theology, he is better known today for his Metaphysical Disputations (Salamanca, 1597). The present volume contains a facing-page English translation of Metaphysical Disputations III & IV. Metaphysical Disputation III offers a general treatment of the properties of being as such, while Metaphysical Disputation IV deals with one of these properties in particular, transcendental (...)
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  39. Tratado de las leyes y de Dios legislador.Francisco Suárez - 1918 - Madrid,: Hijos de Reus. Edited by Ripoll Torrubiano & Rafael Conde Y. Luque.
  40.  8
    ¿Metafísica en el siglo XXI?Enrique Romerales (ed.) - 2016 - Madrid: UAM ediciones.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  41.  7
    The Theological Metaphors of Marx.Enrique D. Dussel - 2023 - Durham: Duke University Press. Edited by Camilo Pérez-Bustillo.
    In The Theological Metaphors of Marx, Enrique Dussel provides a groundbreaking combination of Marxology, theology, and ethical theory. Dussel shows that Marx unveils the theology of capitalism in his critique of commodity fetishization. Capitalism constitutes an idolatry of the commodity that undergirds the capitalist expropriation of labor. Dussel examines Marx's early writings on religion and fetishism and proceeds through what Dussel refers to as the four major drafts of Capital, ultimately situating Marx's philosophical, economic, ethical, and historical insights in (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  42.  3
    Normatividad en ética como ‘grúa’: construyendo a partir de la metaética evolutiva ruseana.E. Joaquín Suárez-Ruíz & Guillermo Lariguet - 2024 - Metatheoria – Revista de Filosofía E Historia de la Ciencia 13 (2):93-108.
    La perspectiva evolutiva de Michael Ruse sobre la moral se caracteriza por combinar dos aspectos aparentemente contradictorios: por un lado, un escepticismo metaético y, por otro lado, una defensa de la ética normativa. Siguiendo la distinción de Daniel Dennett entre explicaciones con ‘ganchos celestiales’, que apelan a entidades sobrenaturales, y con ‘grúas’, que se adecúan a la teoría de la evolución por selección natural, la propuesta de Ruse busca llevar la comprensión de la ética y de la metaética en clave (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  43. Sobre el libre arbitrio en Kant y Schopenhauer.Enrique Serrano - 1995 - Dianoia 41 (41):157.
    No categories
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  44. Una nueva edad en la historia de la filosofía : el diálogo mundial entre tradiciones filosóficas.Enrique Domingo Dussel Ambrosini - 2011 - In Adalberto Santana (ed.), Filosofía, historia de las ideas e ideología en América Latina y el Caribe. México: Universidad Nacional Autónoma de México.
  45.  7
    Oír, entender, argumentar: lectura de Proslogion y De Grammatico de Anselmo de Canterbury.Enrique Corti - 2016 - Madrid: Miño y Dávila Editores.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  46.  11
    Sobre la dificultat de ser nihilista.Enrique Lynch - 2002 - Enrahonar: Quaderns de Filosofía 35:55-66.
    https://revistes.uab.cat/enrahonar/article/view/v35-lynch.
    No categories
    Direct download (4 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  47.  17
    Kant: La sociedad civil como Pueblo de Dios.Enrique M. Ureña - 2005 - Revista Portuguesa de Filosofia 61 (2):453 - 467.
    A filosofia da história de Kant transita por dois caminhos discursivos qualitativamente distintos: o da legalidade, impulsionado mecanicamente pela insociável sociabilidade dos homens, e o da moralidade, impulsionado livremente pela ilustração. O conceito kantiano de "sociedade ético-civil como Povo de Deus" culmina o caminho teórico conducente a uma integração limpa desses dois caminhos, ao mesmo tempo que constitui um conceito teórico útil para uma análise crítica e equilibrada das tendências laicizantes da sociedade europeia dos nossos dias. /// Kant's philosophy of (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  48.  9
    Introducción al derecho.Enrique R. Aftalión - 1937 - Buenos Aires,: La Ley. Edited by Fernando García Olano & José Vilanova.
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  49.  5
    America latina: dependencia y liberación.Enrique D. Dussel - 1973 - [Buenos Aires]: F. Gracía cambeiro.
  50. Cultura.Enrique D. Dussel - 1968 - Resistencia,: Departamento de Extensión Universitaria y Ampliación de Estudios, U[niversidad] N[acional del] N[ordeste].
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
1 — 50 / 1000