Switch to: References

Add citations

You must login to add citations.
  1. The Unknown Socrates.Livio Rossetti - 2010 - Peitho 1 (1):13-30.
    The first part of the present paper argues against any attempts to find a set of fixed points of a doctrine that could be ascribed to Socrates. The main thesis of the article has it that Socrates was part of a cultural movement that was marked by a tendency to rather raise questions than merely provide answers and boast about having a number of doctrines or doxai of their own. The second part of the paper concentrates on a number of (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  • ¿Emplea Platón el método de Zenón en el Parménides?Ignacio García Peña - 2022 - Daimon: Revista Internacional de Filosofía 85:129-141.
    En este trabajo se discute el método de las hipótesis que Platón emplea en la segunda parte del Parménides, el cual, según se dice en el propio diálogo, es una réplica del empleado por Zenón de Elea. La discusión es especialmente relevante porque la interpretación de la relación entre las hipótesis sobre lo Uno y el método zenoniano determina el modo en que se entiende el diálogo en su conjunto y las pretensiones del autor al redactarlo. Se pretende aquí demostrar (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark