Switch to: References

Citations of:

Locke on Innatism

Locke Studies 3:15-39 (2003)

Add citations

You must login to add citations.
  1. William King’s Influence on Locke’s Second Edition Change of Mind about Human Action and Freedom.Stefan Storrie - 2019 - International Journal of Philosophical Studies 27 (5):668-684.
    ABSTRACTLocke’s influential discussion of agency in the chapter ‘Of Power’ in the Essay Concerning Human Understanding underwent important changes between the first and second edition. He reconside...
    Direct download (4 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   3 citations  
  • El innatismo y la ciencia: una historia de naufragios y una isla desierta.Guillermo José Lorenzo González - 2020 - Endoxa 46:413.
    La teoría clásica de las ideas innatas conoció en las últimas décadas un resurgir de la mano de filosofía chomskyana del lenguaje y la mente al amparo de una coartada genética. Sin embargo, la clarificación del alcance del papel de los genes en el desarrollo y de la complejidad y pluralidad de los sistemas en que aquellos se integran ha ensombrecido, si no apagado definitivamente, la infuencia del planteamiento. En este trabajo se argumenta, además, que históricamente se produjo un efecto (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark