Switch to: References

Add citations

You must login to add citations.
  1. The scottish enlightenment, unintended consequences and the science of man.Craig Smith - 2009 - Journal of Scottish Philosophy 7 (1):9-28.
    It is a commonplace that the writers of eighteenth century Scotland played a key role in shaping the early practice of social science. This paper examines how this ‘Scottish’ contribution to the Enlightenment generation of social science was shaped by the fascination with unintended consequences. From Adam Smith's invisible hand to Hume's analysis of convention, through Ferguson's sociology, and Millar's discussion of rank, by way of Robertson's View of Progress, the concept of unintended consequences pervades the writing of the period. (...)
    Direct download (8 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   5 citations  
  • El papel de la economía política en el proyecto fiLosófico de Adam Smith. Su estudio a la Luz de Los principales cambios realizados Por el autor en las reediciones de la teoría de Los sentimientos Morales Y de la riqueza de las naciones.Pilar Piqué - 2022 - Ideas Y Valores 71 (178):55-75.
    Resumen Se discute el principio de simpatía que Smith desarrolla en la primera edición de La teoría de los sentimientos morales, enfatizando en qué sentido lo considera insuficiente para lograr cohesión en la sociedad comercial. Se argumenta que Smith concibe a La riqueza de las naciones como parte de su misión por desarrollar una teoría de la jurisprudencia, y que en dicha obra enfatiza los peligros que se engendran en la sociedad comercial y las consecuentes dificultades para que esta logre (...)
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark