Switch to: References

Citations of:

In Aristotelis librum II metaphysicorum commentarius

Freiburg/Schweiz,: Paulusverlag. Edited by Aristotle & Gion Darms (1966)

Add citations

You must login to add citations.
  1. Revisiting the Exegetical Tradition of Galen's Prologue to the Art of Medicine_ before Leoniceno: Logic, Teaching, and Didactics in Pietro Torrigiano's _Plusquam commentum.Okihito Utamura - 2020 - History and Philosophy of Logic 41 (4):352-375.
    1. At least since W.F. Edwards’ pioneering articles on medieval and renaissance interpretations of the prologue to Galen's Art of Medicine,1 it has often been maintained that Latin scholastics inte...
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  • La ciencia de los principios y de las causas primeras en el libro primero de la Metafísica.José Antonio García-Lorente - 2016 - Anales Del Seminario de Historia de la Filosofía 33 (1):11-31.
    En este trabajo se presenta la concepción aristotélica de la filosofía primera como ciencia de los principios y de las causas primeras según el libro primero de la Metafísica. Para ello, se distinguen tres momentos sucesivos que constituyen el análisis de la naturaleza y la meta que debe alcanzar esta ciencia: 1) la concepción de la sabiduría como ciencia que se ocupa de ciertos principios y causas; 2) la sabiduría como ciencia de los primeros principios y de las causas; 3) (...)
    No categories
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation